Videm 14
9244 Sveti Jurij ob Ščavnici
Izjava za javnost
ob podpisu koncesijske pogodbe za izvajanje obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov v občini Sveti Jurij ob Ščavnici
Družba Saubermacher Slovenija d.o.o. in Občina Sveti Jurij ob Ščavnici sta dne 31.8.2017 podpisali koncesijsko pogodbo za izvajanje storitev obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na območju občine Sveti Jurij ob Ščavnici (GJS zbiranja komunalnih odpadkov).
Koncesijsko razmerje traja 10 let od dneva sklenitve koncesijske pogodbe, izvajati pa se prične 1. januarja 2018.
Občina Sveti Jurij je na podlagi sprejetih odlokov s strani občinskega sveta ter v skladu z nacionalno zakonodajo februarja 2017 objavila javni razpis za izbor novega koncesionarja za izvajanje GJS zbiranja komunalnih odpadkov na območju celotne občine. Koncesionarja je občina izbirala na podlagi končne ponudbene cene med dvema ponudnikoma katerima je bila v prvi fazi postopka priznana usposobljenost, to sta KSP Ljutomer d.o.o in Saubermacher Slovenija d.o.o. Najugodnejšo ponudbo je oddala družba Saubermacher Slovenija d.o.o.
Ponudbeni vrednosti znašata: 49.972,09 €/leto, ki velja do izgradnje in začetka uporabe zbirnega centra v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici oziroma 54.932,27 €/leto, ki se bo začela uporabljati z začetkom uporabe zbirnega centra, predvidoma v letu 2019. Ponudbena vrednost in cena se lahko spremeni v skladu z nacionalnimi predpisi in zgolj s potrditvijo občinskega sveta. Nova cena izbranega ponudnika bo ob spremenjenem standardu nižja od trenutne cene za okoli 20%, po začetku uporabe zbirnega centra pa se bo nekoliko zvišala, a bo še vseeno nižja od trenutne cene za okoli 10%.
Vse zbrani odpadki, ki jih bo družba Saubermacher Slovenija d.o.o. v občini zbrala na podlagi koncesijske pogodbe, je dolžna predati družbi CEROP d.o.o., ki je s strani občine izbran koncesionar za izvajanje občinske gospodarske javne službe obdelave in odlaganja odpadkov.
Izjava družbe Saubermacher Slovenija d.o.o. ob podpisu pogodbe:
»V družbi Saubermacher Slovenija d.o.o. smo izredno veseli, da danes s podpisom nove koncesijske pogodbe z občino Sveti Jurij ob Ščavnici odpiramo novo poglavje zbiranja odpadkov v tej občini. Družba Saubermacher Slovenija d.o.o. opravlja javno službo zbiranja v občini Sveti Jurij ob Ščavnici že od leta 2003. V tem obdobju smo v partnerstvu z občino zbiranje odpadkov nenehno nadgrajevali na način, da je javna služba sledila potrebam in željam občanov, trendom v sodobni družbi in usmeritvam zakonodaje, vse z namenom ustvarjanja čistega in zdravega življenjskega okolja. V zadnjih letih smo v občini poleg zbiranja mešanih komunalnih odpadkov uvedli še ločeno zbiranje mešane embalaže od vrat do vrat, torej neposredno od gospodinjstev. Z novim sistemom na podlagi javnega razpisa, ki ga bomo začeli izvajati s 1.1.2018, pa bo vsako gospodinjstvo imelo še možnost odvoza papirja in papirne embalaže. S takim sistemom odvozov, ki je preizkušen in ga uporabljamo v vseh preostalih naših 12. koncesijskih občinah v katerih opravljamo javno službo zbiranja odpadkov, bomo v občini Sveti Jurij ob Ščavnici še povečali delež ločeno zbranih odpadkov, povečali skrb za okolje in posledično zmanjšali stroške obdelave in odlaganja odpadkov. V zadnjih treh letih smo v občini Sveti Jurij ob Ščavnici, predvsem zaradi ločenega zbiranja mešane embalaže v vrečah, zmanjšali količino zbranih mešanih komunalnih odpadkov za več kot 30%! Z uvedbo ločenega zbiranja papirja pri gospodinjstvih, predvsem pa z odprtjem lastnega občinskega zbirnega centra za zbiranje ločenih frakcij, katerega namerava občina zgraditi do leta 2019, naše podjetje pa ustrezno opremiti, pa se bo delež zbranih mešanih komunalnih odpadkov še zmanjšal.
Seveda pa je za dosego čim večjega deleža ločeno zbranih odpadkov poleg infrastrukture pomemben tudi ustrezen pristop in informiranost posameznih uporabnikov. Kaj bodo uporabniki torej pridobili z izvajanjem nove koncesije in kaj se bo za njih spremenilo s 1.1.2018? Na podlagi odloka občine in razpisnih pogojev za izbiro novega koncesionarja se bo:
Predlagani standard zbiranja je po mnenju našega podjetja dobra izbira tako z vidika povečanja ločenega zbiranja odpadkov, skrbi za okolje in okoljske ozaveščenosti uporabnikov, kar pomeni manj stroškov z ravnanjem z odpadki in seveda posledično tudi nižje cene ravnanja z odpadki za posameznega uporabnika.
V kolikor se določila pravkar sprejete uredbe o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov ne bodo spremenile, bodo sicer potrebne nekatere prilagoditve v zbiranju odpadkov v občini, vendar bomo v tesnem sodelovanju z občino našli ustrezne rešitve.
Usmeritev in moto podjetja Saubermacher Slovenija je »za življenja vredno okolje«.V tem duhu in v duhu skrbi za okolje so za nas najpomembnejši uporabniki naših storitev. S tem namenom bomo preko kakovostnega, učinkovitega in tehnološko naprednega zbiranja odpadkov uporabnikom naših storitev v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici še naprej zagotavljali najvišji nivo izvajanja storitev gospodarske javne službe zbiranja odpadkov po konkurenčnih cenah.
Vse to pa seveda ni mogoče brez tesnega in partnerskega sodelovanja z občino. Zahvala za dosedanje sodelovanje, kot seveda tudi za izkazano zaupanje za naprej, gre tako Občini Sveti Jurij ob Ščavnici in županu g. Miroslavu Petroviču. Verjamemo, da bomo skupaj v partnerstvu z Občino še naprej ustvarjali »za življenja vredno okolje«.«
Sv. Jurij ob Ščavnici, dne 31.08.2017
Občina Sveti Jurij ob Ščavnici |
|
Saubermacher Slovenija d.o.o. |
Miroslav PETROVIČ Župan |
|
Rudolf Horvat Direktor
Robert Čajić Prokurist |